17 Ekim 2012 Çarşamba

Abartık - Felsefe

Oturduğumuz yerin güzelliklerinden birisi de çevredeki mekanlar.
Yakınımızda bulunan bir Kültür Merkezinde gündüz saatlerinde verilen üstelik ücretsiz olan Sağlık, Kişisel Gelişim, Aile konulu konferans veya seminerleri elimden geldiğince kaçırmamaya çalışıyorum. Bugün de onlardan biri 'Kendini Tanı - Hayatını Yönet ' başlığı ilgimi çekti.
12 Yaşımdan beri 'Kişisel Gelişim' grubunda sayılacak türden çok fazla kitap okudum. Hayata pozitif bakmam ve insanlarla ilişkilerim konusunda kendi değer yargılarımla birlikte bu kitapların da etkili olduğuna inanıyorum.


Yabancı yazarların olaylara bakışı ve doğal olarak değer yargıları bizden çok farklı olduğu için uygulanabilir olmayan örnekler yer alsa da kitaplardaki satır aralarında birkaç cümle bile bana faklı bir bakış açısı getirebilir mantığıyla okumuşumdur bu kitapları. Bu yüzden de tabii ki yaşantımızı bilen ve bizden olan Doğan Cüceloğlu ve Üstün Dökmen daha etkili olmuştur her zaman.

'Kendini Tanı' başlığını görünce bu tarz bir seminer olduğunu düşünerek gittim ve Aktif Felsefe derneğinin Kadıköy belediyesi desteğiyle verdiği seminerdeki konuşmacı bayanın güleryüzlü karşılaması ile salonda yerimi aldım.

Daha önce varlığından haberdar olmadığım bu derneği bir felsefe okulu olarak tanımladıklarından bahsetti konuşmacı olan bayan. Sonra katılımcıları tanımak ve seminerle ilgilenmemizin sebeplerini öğrenmek üzere bizlere söz hakkı verdi.12-13 kişilik bir grup olarak sohbet etmeye başladık. Felsefe hakkında hiçbirşey bilmeyenler olduğu gibi gayet ilgili kişiler de vardı grupta.

Felsefenin tanımıyla başlayan derste (ders diyorum çünkü gerçekten okul gibi anlattı bayan) filozoflardan ve öğretilerinden bahsetti.

En temel anlatımla Felsefe; PHILO (Aşk) ve SOPHIA (Bilgelik) den yani bunların birleşimi Philosophia'dan geliyormuş. Bilgi ve bilgeliğe duyulan sevgi ve aşkın peşine düşmek demekmiş. Düşüncenin nasıl hayata geçeceğini aktarır, yol gösterirmiş.
Filozof ise bilgeliği arayanmış.
Tabii ki bugün anlatılanları aktarmam mümkün değil ama ben bugün, daha önce hiç bilmediğim bir dünyadaydım.

İlgilenenlere: Aktif Felsefe Derneğinin çalışanlar için de akşam dersleri varmış. Farklı semtlerde şubeleri var. Şişli,Levent,Üsküdar,Bakırköy ve Kadıköy bunlardan birkaçı. Ama


gündüz katılabilecekler için 21 kasım Çarşamba CKM'de 6 Kasım Kozzy'de seminerleri olacak ve ayda bir tekrarlanacakmış.
 
Seminerden büyük keyifle çıktıktan sonra CKM'nin üst katında yer alan 'Neyden Heykele' sergisini gezdim. 
 


 

Abdullah Şengörenoğlu tarafından kamıştan yapılmış ve 'abartık' isimli sergide yer alan figürler de görmeye değer.
Ben çok beğendim.


 
 


 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 yorum:

  1. CKM'deki gündüz felsefe seminerlerimiz 7 Kasım Perşembe saat 15:00 de başlıyor.. Sizlerle yeniden buluşmak için sabırsızlanıyoruz.

    YanıtlaSil